Nacka sänker skatten!

Nu har Alliansen presenterat sitt budgetförslag för Nacka 2024, en budget som gör en rekordstor satsning på skolan, säkrar välfärden, gör kommunen grönare och tryggare och sänker skatten med 1 000 kronor för ett genomsnittligt Nackahushåll nästa år.

– Grunden för alla satsningar är att man har ordning på pengarna och det har vi i Nacka, därför kan vi gå fram med en skattesänkning och samtidigt säkra välfärden, säger kommunstyrelsens ordförande Mats Gerdau (M). Det är tuffa tider för alla nu, de höga räntorna och matpriserna har fått kännbara effekter för många familjer. Med rätt prioriteringar kan vi lindra detta med en skattesänkning, den femte på åtta år. Att jobba ska alltid löna sig.

Skattesänkningen på 10 öre per intjänad hundralapp är den femte skattesänkningen på åtta år i Nacka. Totalt har moderatledda styren sänkt skatten med 75 öre sedan 2017, eller totalt 32 000 per hushåll mellan 2017-2024.

Keywords: Nacka sänker skatten, sänkt skatt 2024, Nacka budget, Nackamoderaterna, Moderaterna