Vill du jobba med oss?

Nackamoderaterna söker politisk sekreterare
Nackamoderaterna styr Nacka kommun tillsammans med de klassiska allianspartierna sedan flera decennier. Vårt kansli består idag av tre kommunalråd, en gruppledare samt en politisk sekreterare. Vi söker nu ytterligare en politisk sekreterare för att fortsätta arbetet med att utveckla och sprida moderat politik. Vi erbjuder en anställning med flexibla villkor och möjlighet till att utveckla vår verksamhet.

Arbetsuppgifter
Som politisk sekreterare kommer du arbeta med både kommunalråd, gruppledare och partiförening. Särskilt fokus för tjänsten är den politiska organisationen, politikutveckling och kampanj. Du kommer att ha en nyckelroll i att samordna partiföreningens olika aktiviteter och långsiktiga planering för nästa valrörelse. Tjänsten innefattar även att ta fram underlag för politiska beslut och vara fullmäktigegruppen behjälplig.

Vem är du?
Troligtvis är du redan idag engagerad inom Moderaterna, då kunskaper om partiets funktionssätt fordras för tjänsten. Kanske studerar du just nu på universitet eller högskola och vill ha ett meriterande arbete vid sidan av studierna. Du ska ha ett intresse för politik och inte vara rädd för att ta egna initiativ. Körkort är vid tjänstens tillträde ett krav.

Anställningsform, omfattning och tillträde
Arbetsplats är huvudsakligen Nacka stadshus, även om kampanjarbete till exempel sker ute på fältet. Arbetstider är flexibla och både kvälls- och helgarbete förekommer i tjänsten. Vi är även öppna för olika tjänstegrader efter överenskommelse med dig. Tillträde är tänkt till den 1 september 2020 och löper som längst till den 31 december 2022.

Sänd din ansökan med CV och personligt brev senast den 24 maj till nacka@moderaterna.se. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.