Ett stort hjärta till Nackas företagare!

I torsdags var det 30-årsjubileum för Nacka företagarträff, Sveriges största lokala mötesplats för företagare. Nackas entreprenörsanda och företagsamhet är en del av vårt blomomlopp, vi har ett starkt näringsliv och varje år startas det cirka 900 nya företag i kommunen. Fler än 4 av 5 jobb skapas i företag med färre än 50 anställda.

Klicka på bilden för att komma till inlägget på facebook, där du även kan kommentera händelsen

– I Nacka vågar vi, det märks i hela kommunen och inte minst hos Nackaborna. Här vågar vi tro på utveckling, innovation och våra idéer. Från politiken så handlar det om att ge möjligheter till företag att etableras och utvecklas. Det gör vi genom att se till att det finns planlagd mark för företagsetableringar, ständigt arbeta med att förbättra vår företagsservice och genom att förtäta kring våra centrum så att de kan hållas levande med restauranger och service. Det jag tar med mig allra mest från årets företagarträff är våra företagares önskan om ännu fler möjligheter att etablera och växa inom kommunen. Det är vårt ansvar från politiken att möjliggöra det, säger Mats Gerdau (M), kommunstyrelsens ordförande.

Förutom en möjlighet för företagare att nätverka, hölls även en innovationstävling för Nackas grundskoleelever. Temat var hållbar utmaning och cirka 300 elever mellan årskurs F-9 fanns på plats för att visa upp sina bidrag. Totalt 9 pris delades ut till elever i olika åldrar och från hela kommunen. Stort grattis till alla vinnare, och en eloge till alla som deltog. Flera av er kommer säkert vara en del av Nackas företagare framöver!

Läs mer om företagarträffen här: Nacka företagarträff

→ Vår politik för jobb och företagande: ”En arbetslinje för hela Nacka”

Om Mats Gerdau

Mats Gerdau, kommunstyrelsens ordförande, ledamot i kommunfullmäktige.
Bor i Älta.

Läs mer om Mats HÄR