”Er integrationspolitik håller inte, S och NL”

Nacka har det senaste kritiserat för sk. ”Social Dumpning”, bland annat av oppositionen i Nacka. Kritiken är dock inte seriös eller ärlig mot Nackaborna.

Filip och Oliver skriver i Nacka Värmdö-Posten om varför Nackalistans och Socialdemokraternas politik för integrationen varken håller eller är ärlig mot Nackaborna. Båda partierna har öppet kritiserat etableringstiden och menat att den är för kort, men i deras budgetar läggs det inte i närheten av de summor som krävs för en förlängd etableringsperiod. Läs hela artikeln på NVP.se.

Klicka på bilden för att komma till inlägget på facebook, där du även kan kommentera händelsen

”Sverige har allvarliga problem med integrationen, som tränger in i nästan alla delar av samhället. Den som är ny i Sverige måste mötas av tydliga krav och goda förutsättningar att bli en del av samhället. Att göra skillnad på rätten till bostad enbart på grund av härkomst, som Nackalistan och Socialdemokraterna vill, är inte gynnsamt för integrationen. Inte heller redovisar de hur de ska betala för de tiotals miljoner detta kommer kosta. Det är inte ansvarsfull politik för Nacka.”

Ur debattartikeln i NVP 30 januari 2024

Länk till artikeln